Kycklingwraps



Ikväll åt vi kycklingwraps. Receptet har jag fått på en viktväktarklass för flera år sedan men har modifierat den lite.

8 wraps:

Två kycklingfiléer
En halv burk Keso chili
ca 10 champinjoner (5 stora)
ca ½ squash
En gul lök
En halv röd paprika
50 gr riven mager ost.
En matsked olivilja till stekning och smörjning av form.
salt, peppar, tandoorikrydda
8 st mjuka tortillias, mellanstorlek.

Skär kycklingen i strimlor och fräs i olivoljan, krydda med salt, peppar och tandoori.
Strimla grönsakerna fint och blanda i stekpannan när kycklingen fått färg.
När kycklingen är genomstekt så blandar man i Keson och låter småputtra en stund.

Fördela smeten i 8 st tortillias, rulla ihop till rullar och lägg tätt i en ungnsform.
Strö över riven ost och gratinera i ugn, 200* i ca 10 min.

Servera med en sallad

4 points/wrap.
Jag brukar äta två stycken med sallad och då blir jag mätt och belåten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0