I stället för rabarberpaj



Förra helgen ville resten av familjen äta rabarberpaj och jag ä l s k a r rabarberpaj!!!
Men jag svängde ihop en egen efterrätt som blev supergod och nästan inga points alls. Fantastiskt!!

Här kommer receptet:

I botten av glaset är det rabarberkompott, över de ringlade jag hemmagjord vaniljkesella och på det smulor av bokstavskex :)

Rabarberkompott:
Skär ca 10 rabarber i småbitar, lägg dem i en kastrull, strö över lite kardemumma, sötningsmedel (Hermesetas) jag hade även i en näve hallon. Häll ett par matskedar vatten i och låt puttra tills det kokat ihop till en kompott.

Vaniljkesella:
Kesella 1% och lite vaniljsocker


Rabarberkompotten är 0 points om man använder sötningsmedlel.
Vaniljkesellan 1½ points/dl
Bokstavskexen är en points för 10 st.


Kommentarer
Postat av: Molly

låter gott :)

jag kan rekommendera de vegatariska bullarna :) speciellt hälsans köks :)

ha det fint! :)

2009-07-01 @ 22:10:00
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej, tack för att jag får ta del av din blogg också! Verkar som en supersmaskig efterätt - den ska jag definitivt göra! :)

2009-07-02 @ 06:19:19
URL: http://mumsdiskussionen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0