Gyllene regel att ta efter!

Jag följer denna blogg och i ett inlägg så står följande:

"Jag har en annan gyllene regel som jag kan passa på att dela med mig av:
När du väljer att äta onyttigt, se till att det är något riktigt, riktigt gott. Något som du njuter av och som får dig att känna dig tillfredsställd. Ät aldrig onyttigheter som du inte tycker är gott, inte ens på släktkalas.... "

Det är verkligen en tankeställare jag får mig! Det är ju det här jag har problem med. Jag äter godis som jag inte tycker är sådär supergott, och kakor eller andra bakverk. Men jag ska verkligen försöka tänka så nu. Jag kommer att lyxa till det med något extra gott ibland som tex hamburgare, choklad osv. MEN inte varje dag, inte flera ggr i veckan utan som en höjdpunkt då och då, och då verkligen planera in det och välja att äta detta med gott samvete och då ska det vara något som jag verkligen tycker är sådär underbart gott!


Kommentarer
Postat av: Pulver

Livet är för kort för att äta dålig mat och dricka dåliga drycker.

2009-05-11 @ 17:26:40
URL: http://viktminskning.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0