Snabb och galet god pastasås á la Grek!


Jösses! vilken god pastasås jag svängde ihop igårl!!
Min son hade namnsdag igår, i vår familj får man då bestämma vad middagen ska vara och på menyn igår kväll stod Pyttipanna som varmrätt och MumsMums som efterrrätt :) Jag hoppade över pytten och rörde ihop en galet god pastasås istället, som jag måste dela med mg av!

Jag grovhackade ett par soltorkade tomater och en halv rödlök i lite olivolja, slängde i laxen i tärningar och hälde på ca en dl lagalättgrädde 4% Sedan smulade jag en liten bit 10%ig fetaost över och lät detta puttra på svag värme några minuter tills laxen var klar. Sedan hällde jag det över spaggethin på tallriken. O herreguuud vad gott!!

Det blev ca 14pp, men det blev massor med mat, och vill man kan man ju byta ut laxfilén (6pp) mot något med mindre points. Men jag äääälskar lax, och kan äta det varje dag.

Och så blev det 3pp för mumsmumsen, men ska man fira namnsdagsbarn så ska man :-)

Idag gjorde jag en liknande lunch, fast bytte ut laxen mot en kycklingfilé. Hamnade på 11 propoints och det var sagolikt gott det också!

Kommentarer
Postat av: linn

hmm... alla mina favoritingredienser (om jag dessutom slänger på en avocado och ett gäng nötter) i en och samma rätt. Känns som att det blir ett besök till ICA imorgon. Tack för tipset!

2010-10-20 @ 22:20:43
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0