Grötfrukost!



Godmorgon Tisdag!

Idag har jag en liten sjuk kille hemma. Han är superförkyld och jag hoppas nu inte mamman smittas av dessa baciller! :)

Lunchmöte i stan idag, funderar på vart vi ska luncha så jag inte behöver vara orolig för propointsen, lutar åt thaimat tror jag. Gött!

Jag äter ju gröt varje morgon, i olika varianter. Jag har en stor glasburk med färdig grynblanding som jag blandat ihop, med en bas av fiberhavregryn.
Ibland blandar jag i rivet äpple, banan eller annan frukt eller bär innan jag kokar den, eller så kokar jag gröten som den är i micron och har på frukt eller bär efteråt. Med en dl mellanmjölk blir frukosten 5pp.
Är jag extra hungrig eller vet att det är länge till lunch tar jag ett ägg också, 2pp.

Här kommer lite länkar till göttiga grötrecept:
Gröt, gröt, gröt och gröt!

Kommentarer
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Gröt är bra grejjer! Ger verkligen en super bra start på dagen!

2010-10-19 @ 17:48:00
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0