Dagens lunch... ½ points!

image10

I eftermiddag ska vi åka till min mamma och grilla. Det blir alla vi syskon med barn, det kommer bli så mysigt.
Även fast mammsen vet att jag viktväktar och tänker på det så vet jag att jag äter mycket mer när jag är borta än vad jag hade tänkt mig, så för att ha points så det räcker svepte jag ihop en pointsnål soppa till lunch och den blev verkligen supergod!

Grönsakssoppa:
Vatten
½ hönsbuljongtärning
½ oxbuljongtärning
en liten skvätt mjölk, ca 3 msk
en matsked Kelda Laga Lätt
En bit vitkål
½ paket frysta wokgrönsaker "Deli"
En hackad vitlöksklyfta
Salt och peppar

Koka upp vatten, mjölk, lagalätt, buljong och kryddor.
Lägg i grönsakerna och koka i ca 10 minuter.

Detta blir ca 2 portioner med ½ points/portion

Kommentarer
Postat av: kryddtrollet

ser gott ut

2008-06-01 @ 15:28:02
URL: http://kryddtrollet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0