Varför blogga?

image3
Den här bloggen kommer handla om mig och min resa mot ett smalare liv.
Jag har alltid vart överviktig, men de senaste åren har det gått överstyr.

Jag vägde 88 kg när jag träffade min sambo för 12 år sedan, det är den lägsta vikt jag minns jag vägt som vuxen.
I mars nu i år vägde jag in mig på Viktväktarna och vågen stannade på 117,5 kilo!!!!

Som mamma till en underbar liten son, Max, som fyller fyra i sommar så känns det extra viktigt att ta tag i det här och en gång för alla bli av med övervikten. Jag går på VV tillsammans med en av mina bästa vänner och det är ett stort stöd, vi peppar varandra.

Just nu är min vikt 110,2 kg och jag är glad över att det gått så bra hittills. Vill nog att det ska gå lite snabbare, men jag har mig själv att skylla då jag fuskat i stort sett varje vecka sedan start :)

Mina delmål

Mål 1: 10% av startvikt = 106 kg (11 juni)
Mål 2: Under 100kg till min födelsedag (12 juli)
Mål 3: Hålla vikten sedan under semestern och fortsätta i augusti mot nya mål...

Den här bloggen startar jag för min egen skull, en slags dagbok och inspirerande tips och länkar. Men jag hoppas också kunna bidra med lite tips och annat till de som läser här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0