Pitabröd med grekisk biff.



Tänkte dela med mig av min supergoda lunch idag!

Jag gjorde grekiska biffar för någon vecka sedan som jag frös in.
Man tar 100g mager nötfärs/biff. Blanda färsen med hackad lök, basilika, hackade soltorkade tomater (ej i olja)
salt och svartpeppar. Jag hade i lite tacosås med. Blanda, gör biffar (stora!) och stek i ugnen i teflonugnsform.

Sedan tar man ett pitabröd (Hattings är godast) Fyller med sallad, bigg, tomat, lök och en röra gjord på minikeso, 3% fetaost och hackade soltorkade tomater.

Ljuvligt gott och innehåller 7,5 points.
Biffarna 3,5 points/st
Pitabröd 3,5 points
Röra 0,5 points för en klick

Kommentarer
Postat av: Viktat

Vilken fantastiskt bild du har där uppe i headern. Inspirerande!!

2009-05-05 @ 01:49:32
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0