Nytt träningsprogram!

För att komma i någolunda form till Tjejvasan har jag börjat träffa en Hälsocoach, Torbjörn.
Jag har gjort ett hälsotest, där man gör olika tester och för in i en dator och då räknas min kroppsliga ålder ut. Jag ligger på + 9 år idag, min kropp är 43 år. Sedan ska vi göra testet med jämna mellanrum för att se förhoppningsvis en förbättring.

För att nå mitt mål är det dels kosten, viktminskning som gäller och dels ett träningsprogram.
Nu första 4 veckorna är det powewalks med en puls på runt 60-70 % av maxpuls som gäller. Igårkväll så körde jag veckans första pass och jösses! Det var ingen "walk in the park" att hålla det tempot :) Men vad skönt det var, det blev en riktig genomkörare av kroppen och jag kände mig trött och nöjd efteråt. Jag som tycker jag brukar "gå på" när jag är ute och går, men det var verkligen skillnad!


Kommentarer
Postat av: linn

Va spännande Veronica!! All kraft till dig!

2010-10-20 @ 11:07:53
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0