Rosa Bandet - Johanna!



Jag har en alldeles underbar vän. Johanna heter hon. Hon är speciell på många sätt. Vissa människor klickar man bara sådär perfekt med, Johanna är en av dom. Av Johanna får man alltid ett härligt leende, en rar kommentar på facebook, ett gulligt meddelande på msn eller bara härligt sällskap! Så mycket värme och kärlek kommer ur denna människa! Hon är även en fantastisk mamma till sina två lintottar Cornelia och Clara, 4 och 2 år.

Jag lärde känna Johanna för ca 1½ år sedan, då hade hon precis avslutat sin cellgiftsbehandling för bröstcancern som upptäcktes när hon ammade sin yngsta dotter. Vi blev snabbt nära vänner och jag har följt Johannas kamp tillbaka till livsglädjen och lyckan. I somras kom dock det stora bakslaget, Cancerhelvetet var tillbaka, trots cellgifter, strålning och operation, och hade spridit sig till andra ställen också.

Johanna är alltså 29 år gammal och har kronisk cancer, det är för jävligt! Min rara underbara Johanna..

Nu vill jag ha er hjälp!! Jag har startat upp en insamling på Rosa Bandets hemsida. Ett litet bidrag från just dig betyder massor! Tillsammans kan vi samla ihop pengar till forskning gällande bröstcancer, denna jävulska sjukdom som drabbar oss kvinnor (mest)

Här finner du insamlingen: Insamlingen Carpe Diem Johanna


Du kan antingen bidra genom att sätta in ett belopp via internetbank eller betalkort, eller så sms:ar man enkelt:

SMS:a BESEGRA 3968 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym.


Exempel: BESEGRA 3968 Veronica Johansson


50 kronor är inte mycket, men tillsammans kan vi göra en stor insats!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0