Arg? Kanske.


Vilken jävla jobbig dag..
Läste om en bok idag. Drunkna inte i dina känslor - överlevnadsbok för sensitivt begåvade. Den borde jag läsa. 

Det är så jobbigt och svårt att alltid ha känslorna utanpå. Idag har jag känt hela registret av känslor tror jag men mest har jag känt mig arg. Arg på livet. Arg på att det inte är lättare att göra det man behöver i livet för att bli lycklig. Att det ska vara så svårt. 

Det är den överhängande känslan. Men rätt var det är så känner jag mig lycklig när jag sitter och tittar på en superglad Max på isen iklädd sin hockeyutrustning. Sen rätt var det är så ligger jag i soffan och gråter så tårarna sprutar. Ledsen över ensamheten. En annan tid idag så skrattade jag så jag kiknade när jag pratade med min vän M i telefonen. Och en annan stund så kände jag den där lilla fjärilen i magen som ligger gömd bakom en sten och väntar på att få komma fram igen. Den gör sig påmind ibland men är livrädd. Allt detta under samma dag. 

Men jag vaknade arg och jag somnar arg. 

Text om boken:
"Det här är den bok som vi önskar att vi haft då när det var som värst. Den fanns inte. Därför har vi skrivit den. 
Den handlar om att hantera sitt liv när man varken är bara stark. Eller bara skör. Utan både och. Stark och skör. 
Det är en bok för dig som ibland önskar att du vore mer hårdhudad, mer okänslig. 
Det är en bok för dig som får höra "Känn inte efter så mycket" och "Du inbillar dig!" 
Det är en bok om hur man utnyttjar sin lysande känslobegåvning och inte drunknar i den. 
Så nu finns den här boken. En simskola för alla som riskerar att drunkna i känslohavet. För att du ska slippa göra våra misstag - du hittar säkert egna att göra! "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0